ტრანკრიპციის
პროცესის გააზრება.
ცილის
ბიოსინთეზის ფაზების პრეზენტაცია.
სააზროვნო
უნარების: ანალიზი, შედარება, განზოგადება
განვითარება.
კვლ.XI.3.მოსწავლეს
შეუძლია მონაცემთა
წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების
გამოყენებით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
იყენებს სხვადასხვა ხერხს (დიაგრამებს, ცხრილებს, გრაფიკებს, სიებს) მონაცემთა წარმოსადგენად;
·
იყენებს საინფორმაციო-საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიებს თვისებრივი
და რაოდენობრივი მონაცემების დასამუშავებლად
და წარმოსადგენად.
ბიოლ.XI.5.მოსწავლეს
შეუძლია დაახასიათოს ორგანიზმთა
გამრავლების
და ინდივიდური განვითარების ფორმები.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
- ქმნის მარტივ მოდელებს უჯრედში მიმდინარე მატრიცული სინთეზის
რეაქციების სადეგანიხილავს დნმ-ს კოდს და ახასიათებს გენს, როგორც დნმ-ის
მონაკვეთს, რომელიც კონკრეტული ცილის სინთეზს განსაზღვრავს;
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
სად
მიმდინარეობს ცილის სინთეზი?
რამდენი
სახის ამინომჟავა მონაწილეობს ცილის სინთეზში?
რას
ნიშნავს გენეტიკური კოდი?
რა
ფაზებს გამოყოფენ ცილის სინთეზში?
შეფასების გეგმა
|
შეფასების დროის ჩარჩო
|
პროექტზე
მუშაობის დაწყებამდე
|
მოსწავლეები
მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
|
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ისტრუმენტი
წინარე ცოდნის
შემოწმება კითხვებით, ვენის დიაგრამით და ტესტირებით.
|
მიზანი
ტესტების
შედგენა.
სამოქმედო გეგმის
შექმნა.
|
ისტრუმენტი
ჩანაწერები.კომენტარები.
პრეზენტაციის
ჩეკლისტი.
|
მიზანი
პრეზენტაცია.
ბუკლეტის შექმნა.
|
ისტრუმენტი
პროექტის
შეფასების რუბრიკა.
|
მიზანი
პრეზენტაცია.
ჯგუფების
მუშაობის თვითშეფასება.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
აღწერეთ
შეფასების ფორმები, რომელსაც კლასში მოსწავლეებთან მუშაობისას იყენებთ საჭიროებების განსაზღვრის, მიზნების დასახვის,
პროგრესის მონიტორინგის, უკუკავშირის უზრუნველყოფის, კრიტიკული აზროვნების და
პროცესების შეფასების, სასწავლო პროცესის ანალიზისთვის, სასწავლო ციკლის
სხვადასხვა ეტაპზე. მოცემული შესაძლოა მოიცავდეს გრაფიკულ დამგეგმავებს (ორგანაიზერებს),
ინსტრუქციებს წერითი სამუშაოსთვის, პრაქტიკული მუშაობის ჩანაწერებს, ჩამონათვალებს,
გამოკითხვებსა და რუბრიკებს. ამასთანავე, აღწერდეს მოსწავლეების მიერ შექმნილი
პროდუქტების აღწერას, პრეზენტაციებს, წერილობით დოკუმენტებს, ან ეტაპობრივ
შეფასებებს, რომელთაც განახორციელებთ სასწავლო პროცესში. სასწავლო პროცედურების
გრაფაში განმარტეთ, ვინ იყენებს შეფასებებს, როგორ გამოყენება შედეგები და სად
ხორციელდება.
|
სხვა
საკითხები
|
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
მოსწავლეებმა
იციან დ.ნ.მ-ს აგებულება,ცილის აგებულება და ფუნქციები.
აქვთ
ინერნეტში მუშაობის უნარ-ჩვევები; შეუძლიათ პრეზენტაცია და
იციან ბუკლეტის შექმნა.
|
სასწავლო
პროცედურები
|
პროექტის დასაწყისში გავააქტიურებ მოსწავლეთა
წინარე ცოდნას თემეტური კითხვებით: რა არის ცილა? რა არის დ.ნ.მ.? რა
არის ცილი მონომერი? რა არის დ.ნ.მ-ს მონომერი?
რამდენი
სახის ცილა არსებობს? როგორ წარმოქმნის 20 ამინომჟავა განუსაზღვრელი რაოდენობის
ცილას? ამას ვახერხებ დისკუსიის, გონებრივი იერიშის და
ტესტირების გზით.
მოსწავლეები
მოამზადებენ პრეზენტაციას ამ საკითხზე.
შემდეგ
გაკვეთილზე მოსწავლეები ნახავენ ვიდეოს ცილის ბიოსინთეზი
.ვიდეოს
ნახვის შემდეგ მოსწავლეებს ავუხსნი, რომ ჯგუფებად უნდა იმუშაონ.კლასს ვყოფ
გათვლის მეთოდით.1-8, 8-16, 16-24. იყოფიან 3 ჯგუად. და
1 ჯგუფი ამზადებს პრეზენტაციას ინიციაციის მეორე ელონგაციის ხოლო მესამე
ტერმინაციის ფაზების შესახებ.
მოსწავლეებს
პრეზენტაციის დაწყების წინ აქვთ დარიგებული პრეზენტაციის შეფასების რუიბრიკები
და ვთხოვ მათ ამ რუბრიკის მიხედვით მოახდინონ ურთიერთშეფასება.
პრეზენტაციის
წინ მოამზადებენ შეკითხვებს თითოეული გუნდისათვის.
მოსწავლეები
პროექტის ბოლოს შექმნიან ბუკლეტს „მთავარი მოლეკულა“,სადაც
მოცემული იქნება მოკლე ანალიზი რატომ ითვლება ცილა მთავარ მოლეკულად.
|
.
დიფერენცირებული სწავლება
|
|
სპეციალური საჭიროებები
|
დადასტურებულია,რომ განსაკუთრებული საჭიროების მქონე მოსწავლეების
სწავლება სხვადასხვა დონის მოსწავლეებთან დაკომპლექტებულ კლასში სასარგებლოა ამ
მოსწავლეებისათვის.მათთვის ვიყენებ თანამშრომლობით სწავლებას პროექტებზე
თანატოლებთან ერთად ჯგუფებში.ვარჩევ მათთვის შესაფერის სტრატეგიებს.მაქვს
ალტერნატიული შეფასებები და დამხმარე ტექნოლოგიები.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
ახალი ენის სწავლა სარისკო საქმეა,
რომელიც დამცირების და შერცხვენის შესაძლებლობებით არის სავსე.
ხელშემწყობი საკლასო გარემო,
რომელიც მოსწავლეებს გაამხნევებს გარისკოს და შეცდომებზე ისწავლოს გადამწყვეტ
როლს თამაშობს.
მათ უნდა შევთავაზოთ დაძლევადი
მასალა.ისაუბრონ ნელა ხშირად გააკეთონ პაუზა,რათა გაიაზრონ ნათქვამი.გამოიყენონ
ჟესტები და სხეულის ენა.
მეორე ენის სწავლის დროს შინაარსის
სწორად გასაგებად დიდი მნიშვნელობა ენიჭება მოიძიონ ინფორმაცია ინტერნეტით მშობლიურ
ენაზე.
გამოიყენონ თავიანთი ენა
ჟურნალებში ინფორმაციის გადმოცემის დროს.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
დაინტერესებულ
მოსწავლეებს ვთავაზობ ალტერნატიულ და დამატებით დავალებებს. ვანაწილებ
მოსწავლეებს მცირე ჯგუფებსი, რათა შეასრულონ დავალებები ეფექტიანად, რათა
დაკმაყოფილდეს ყველა მოსწავლის საჭიროებები.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
|
|
ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
|
|
ბეჭდვითი მასალები
|
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий